Novela zákona o spotřebitelském úvěru (ZSÚ) přinese změny také do oblasti marketingu. Poskytovatelé budou muset více než dřív přemýšlet nad obsahem reklamy či jiných upoutávek na možnost sjednat si spotřebitelský úvěr. U hypoték nepůjde o zásadní změny, naproti tomu spotřebitelských úvěrů jiných než na bydlení se změny dotknou významně.
Reklama na spotřebitelský úvěr jiný než na bydlení nově NESMÍ:
❌naznačovat, že úvěrem si spotřebitel zlepší finanční situaci,
❌uvádět, že současný úvěr spotřebitele nebo údaj o něm v úvěrovém registru má malý nebo žádný vliv na posouzení úvěruschopnosti,
❌nepravdivě naznačovat, že úvěr zvýší finanční zdroje, nahradí úspory nebo zvýší životní úroveň spotřebitele.
Reklama na spotřebitelský úvěr jiný než na bydlení nově MUSÍ:
✅obsahovat jasné a zřetelné varování „Pozor! Půjčit si peníze stojí peníze.“
Obecně pak má být reklama přizpůsobena technickým omezením zařízení, na kterém spotřebitel reklamu sleduje. Toto je to hlavní, ale novela obsahuje i řadu dalších drobných dílčích změn, kterým se budeme podrobněji věnovat v semináři, který po prázdninách připravujeme.
Autor: Petra Bernklau