Zpět
31
.
1
.
2023
Legal flash

Spotřebitelská novela zas a znovu aneb co ještě může e-shopy překvapit?

Prodáváte zboží spotřebiteli přes e-shop a máte pocit, že o velké spotřebitelské novele už ze všech různých článků víte úplně všechno? Je pravda, že o konci falešných recenzí a slev, zákonné záruky nebo o specifickém označení tlačítka „objednávky zavazující k platbě“ už toho bylo napsáno víc než dost. Tato novela je přitom mnohem víc než jen „tlačítková novela“. Jak dopadne například na personalizaci ceny konkrétnímu spotřebiteli?

PŘIZPŮSOBUJETE CENY AUTOMATIZOVANĚ? INFORMUJTE!

Prodávající může přizpůsobit cenu zboží konkrétnímu spotřebiteli na základě jeho nákupního chování, tedy například podle historie objednávek nebo prohlížení stránek. Teď neřešíme, jakým způsobem se prodávající může k těmto informacím legálně dostat a použít je – to si necháme třeba na příště (ale správně tušíte, že tady se dotýkáme GDPR).

Pokud už prodávající tyto informace získal tak, jak měl, musí udělat ještě jednu zásadní věc, a to před uzavřením smlouvy jasně informovat spotřebitele, že k automatizovanému přizpůsobení ceny dochází. Přeci jen, informace o ceně je pro spotřebitele klíčová, a proto skutečně doporučujeme tuto informaci uvádět nejen v obchodních podmínkách, ale viditelně také v e-shopu, nejlépe přímo u ceny. V případě nesplnění této povinnosti podle § 1820 odst. 1 písm. f) občanského zákoníku hrozí prodávajícímu pokuty v řádech milionů korun (§ 24 odst. 17 písm. d) a § 24odst. 19 a odst. 20 zákona o ochraně spotřebitele).

Autor: Michaela Švejnohová

Nejnovější

KONTAKTY

+420 226 227 611
recepce@jsk.cz